Thread: Create Your Own PMF Files GAMEBOOT/CINTROS (FOR MY NOOB BOTHERS)

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 19
  1. #1 Create Your Own PMF Files GAMEBOOT/CINTROS (FOR MY NOOB BOTHERS) 
    Senior Member I Modded My PSP
    Join Date
    May 2007
    Posts
    251
    These files are used for making Gameboots, and Cintros. I have seen a lot of Request threads for these and there my be tutorials out there also but this is the big one........

    THIS IS ONE .RAR FILE THAT IS ABOUT 28MBs...................

    This has everything you need. The software and the step by step method of making your own PMF files. The winrar is divided into folders that are labeled Step 1 Step 2 Etc.....SO YOU CAN'T Go Wrong

    I have uploaded this file for you guys Here It Is........Find UMD Tools on your own (GOOGLE)

    Now Mime and Brittany can have some time for themselves

    If you have questions don't ask me I'm a NOOB Remember..............
    Check My Threads Out

    How to Install CW Cheats On Your PSP for PSP Games and PSX games Try This

    Your UMD Disk or Back Up iso/cso not working
    FIXED: "The game could not be started." (80010002)/(80020148) Try This

    Create Your Own PMF Files GAMEBOOT CINTROS Try This

    Tutorial: Using Photoshop To Improve Your PSP Wallpaper Try This
    Reply With Quote  
     

  2. #2  
    Senior Member PSP Elite Hacker adam's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2,713
    You cant post UMD TOOLS!!!!!!!
    YOU THINK BEGINNER SHOULD BE MOD!?http://www.pspmod.com/forums/firmwar...some-help.html Think AGAIN!
    READ THIS THREAD!

    Follow this thread to earn some free stuff w/o a credit card!
    http://www.pspmod.com/forums/off-top...-refferal.html
    Reply With Quote  
     

  3. #3  
    Super Senior Member PSP Elite Hacker Pirate-M.Lifnen's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    3,010
    You are a noob, Coldboots and CIntros are different!
    A coldboot is by no means any sort of .pmf, coldboots are RCO's.
    Rules, rules, rules. WinRAR
    The most important thread you'll ever read..

    "The mods look like the gestapo; 'do as we say, not as we do.'"
    Reply With Quote  
     

  4. #4  
    Senior Member PSP Elite Hacker adam's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2,713
    ^^ pirate dont be so mean^^^ hes just trying to help
    YOU THINK BEGINNER SHOULD BE MOD!?http://www.pspmod.com/forums/firmwar...some-help.html Think AGAIN!
    READ THIS THREAD!

    Follow this thread to earn some free stuff w/o a credit card!
    http://www.pspmod.com/forums/off-top...-refferal.html
    Reply With Quote  
     

  5. #5  
    Senior Member PSP Elite Hacker alfox's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    1,456
    yup remember we were all noobs before.hehehe.anyways great share here and keep up the good work.....
    Reply With Quote  
     

  6. #6  
    Super Senior Member PSP Elite Hacker Pirate-M.Lifnen's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    3,010
    I'm not being mean...
    I guess that's part of the suckery of a forum, theres no way to really tell what tone of voice you're using, or which words your stressing....

    I used to be a huge noob too, and I still am. I don't even know how to change the dimensions for images in rcos... I've been meaning to learn that, but idk where to look. Help me out PSPMod, Please?
    Rules, rules, rules. WinRAR
    The most important thread you'll ever read..

    "The mods look like the gestapo; 'do as we say, not as we do.'"
    Reply With Quote  
     

  7. #7  
    Senior Member I Modded My PSP
    Join Date
    May 2007
    Posts
    251
    Quote Originally Posted by Pirate-M.Lifnen
    You are a noob, Coldboots and CIntros are different!
    A coldboot is by no means any sort of .pmf, coldboots are RCO's.
    My bad I saw it on a website and it said .pmf files are used for gameboots,coldboots,cintros but you are right coldboots use RCOs
    Check My Threads Out

    How to Install CW Cheats On Your PSP for PSP Games and PSX games Try This

    Your UMD Disk or Back Up iso/cso not working
    FIXED: "The game could not be started." (80010002)/(80020148) Try This

    Create Your Own PMF Files GAMEBOOT CINTROS Try This

    Tutorial: Using Photoshop To Improve Your PSP Wallpaper Try This
    Reply With Quote  
     

  8. #8  
    Super Senior Member PSP Elite Hacker Pirate-M.Lifnen's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    3,010
    I know... I make them (see my sig) haha.
    It's all good though. I wasn't yelling, just see a lot of people make the same mistake, and wanted to let you know.
    Rules, rules, rules. WinRAR
    The most important thread you'll ever read..

    "The mods look like the gestapo; 'do as we say, not as we do.'"
    Reply With Quote  
     

  9. #9  
    Senior Member PSP Mad Hacker tazx2x's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Posts
    625
    nice post... kewl kewl ill see thats up with what u posted .
    1st PSP2.81>3.03>LCS:STORIES>1.50>3.40OE-A>TAZZ OE-A. Oh Yeah Wicked.

    2nd PSP 3.03>LCS:STORIES>1.05>3.40OE-A. yOU GOTTA LOVE IT
    Hack The Planet.
    10 PSP'S MODDED SO FAR




    Reply With Quote  
     

  10. #10  
    Senior Member I Modded My PSP
    Join Date
    May 2007
    Posts
    251
    Quote Originally Posted by Pirate-M.Lifnen
    I know... I make them (see my sig) haha.
    It's all good though. I wasn't yelling, just see a lot of people make the same mistake, and wanted to let you know.
    thats cool I just don't want to break my or anyone else's psp
    Check My Threads Out

    How to Install CW Cheats On Your PSP for PSP Games and PSX games Try This

    Your UMD Disk or Back Up iso/cso not working
    FIXED: "The game could not be started." (80010002)/(80020148) Try This

    Create Your Own PMF Files GAMEBOOT CINTROS Try This

    Tutorial: Using Photoshop To Improve Your PSP Wallpaper Try This
    Reply With Quote  
     

  11. #11  
    Senior Member PSP Elite Hacker
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    3,824
    fixed the title for you.. got rid of the "coldboot" part... lets see how this thread goes and MAYBE... just MAYBE you got yourself a sticky!
    good job btw
    Reply With Quote  
     

  12. #12  
    Senior Member I Modded My PSP
    Join Date
    May 2007
    Posts
    251
    Quote Originally Posted by justinisloco
    fixed the title for you.. got rid of the "coldboot" part... lets see how this thread goes and MAYBE... just MAYBE you got yourself a sticky!
    good job btw
    Thx for the title fix.... Sticky would be nice.........
    Check My Threads Out

    How to Install CW Cheats On Your PSP for PSP Games and PSX games Try This

    Your UMD Disk or Back Up iso/cso not working
    FIXED: "The game could not be started." (80010002)/(80020148) Try This

    Create Your Own PMF Files GAMEBOOT CINTROS Try This

    Tutorial: Using Photoshop To Improve Your PSP Wallpaper Try This
    Reply With Quote  
     

  13. #13  
    Junior Member PSP User secret23's Avatar
    Join Date
    Jun 2007
    Posts
    10
    thx soo much,lol, i finally made a cintro with this guide, took me around 1-2 hrs, but i still got it,lol.
    3.03>1.5>3.02 OE-A>3.02 OE-B>3.40 OE-A>semi brick,but got it working again>1.5(psx didnt work)>3.40 OE-A>1.5(PSX STILL DIDNT WORK)>3.03 OE-C (Found out that my opening plugin was making me unable to play psx)>3.40 oe-a
    Reply With Quote  
     

  14. #14  
    Senior Member I Modded My PSP
    Join Date
    May 2007
    Posts
    251
    Quote Originally Posted by secret23
    thx soo much,lol, i finally made a cintro with this guide, took me around 1-2 hrs, but i still got it,lol.
    Thats good that you made the cintro now here is a link to Mime's Tutorial on how to install the cintro on your psp

    If ppl have been using this guide to help you create pmf files then you know when you are on the virtual dub step the avi output is over a gig or two sometimes.....

    Here is the FIX You should go to in VirtualDub Video-Compression then select the codec you use, I on my CPU have Ffdshow you won't get the big files.........BUT YOU ARE ONLY LIMITED TO A CURTAIN AMOUNT OF TIME
    Last edited by Mwasim1; 06-22-2007 at 02:07 AM.
    Check My Threads Out

    How to Install CW Cheats On Your PSP for PSP Games and PSX games Try This

    Your UMD Disk or Back Up iso/cso not working
    FIXED: "The game could not be started." (80010002)/(80020148) Try This

    Create Your Own PMF Files GAMEBOOT CINTROS Try This

    Tutorial: Using Photoshop To Improve Your PSP Wallpaper Try This
    Reply With Quote  
     

  15. #15  
    Senior Member I Modded My PSP
    Join Date
    May 2007
    Posts
    251
    To Cut the Video Move the tab where you want the beginning to be then where the end will be


    Then follow these steps to compress so you won't get the big files over 1 Gig



    You might not have this codec so you can get it Here If you want to use it You don't have to I don't think it matters what codec you use as long as you compress it
    Check My Threads Out

    How to Install CW Cheats On Your PSP for PSP Games and PSX games Try This

    Your UMD Disk or Back Up iso/cso not working
    FIXED: "The game could not be started." (80010002)/(80020148) Try This

    Create Your Own PMF Files GAMEBOOT CINTROS Try This

    Tutorial: Using Photoshop To Improve Your PSP Wallpaper Try This
    Reply With Quote  
     

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. Cintros and GameBoot Requests
    By PSP_Xitra in forum Digital Art
    Replies: 1
    Last Post: 01-20-2009, 03:12 AM
  2. Create Custom Gameboot?
    By H0ly zip in forum Digital Art
    Replies: 2
    Last Post: 03-31-2008, 07:47 PM
  3. Is it Possible to edit Gameboot Files?
    By ultimadream in forum PSP Homebrew
    Replies: 1
    Last Post: 08-24-2007, 10:22 PM
  4. OK, 2 things bothers me
    By d3mon in forum PSP Software, Firmware & Plugins
    Replies: 5
    Last Post: 08-23-2007, 03:46 PM
  5. maybe a noob question about cso files
    By kyle3860 in forum PSP Software, Firmware & Plugins
    Replies: 7
    Last Post: 06-05-2007, 09:39 AM
Posting Permissions
  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •